商業店舗におけるバイオフィリックデザイン採用のメリット/The Benefits of Biophilia and Greenery in Retail

表題に関して興味深い記事が出ています。


消費者の多くはなんらかのストレスを抱えており、これをバイオフィリックデザインで解消しポジティブな気分を醸し出すことで売り上げが上昇し、ひいては不動産価値(賃料)が上昇するという内容で、豊富な研究データを用いながら解説しています。

Research literature already points to the biophilic benefits of integrating greenery in human habitats. While most research has up to this stage, focused on residential, healthcare and office environments, researchers are now turning their attention to retail environments and the case for green infrastructure here is strengthening.


例えば、来客数を増加させる、客単価を12%増加させるなどのデータが紹介されています。これは中規模の小売店で年間1億円の売り上げ増加を見込めるとのことです。

Building on this finding, additional research found that consumers were more inclined to enter a shopping mall when it contained vegetation and that ‘the presence of greenery led to higher exploration rates within the space.’

Customers also indicated that they were willing to pay eight to 12 per cent more for goods and services in areas with a mature tree canopy. As one study notes, for a ‘mid-size retail centre, this could generate over US$1 million of increased sales annually.’

また、賃料に関しても緑の付加により7%増加が見込めるとのことです

A report commissioned by the Natural Resources Defense Council (NRDC) found that the presence of quality vegetation and landscaping has been found to add approximately seven per cent to average rental rates on office buildings and that ‘major urban quality improvements can add 22 per cent (on average) to rental rates for retail buildings.

その他エネルギー削減効果も紹介されています。
バイオフィリックデザインを意識したプロジェクトはまだ数少ないですが、こんなデータも参考にしながら優良モデルを増加させたいものです。

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